תמונות העירום עברו לכל החבר'ה

בערב היום השני של הטיול השנתי הגיעה המשטרה לעצור את יובל.

אחרי ההלם הראשוני הסתבר שהוגשה נגדו תלונה על העברת תמונות ערום בווטסאפ, של נערה שהכיר באותו ערב .

הם נפגשו בערב החופשי של הכתה על הטיילת ובהמשך העניינים ביניהם התחילו להתחמם.

יובל, תלמיד מצטיין המתעתד להתגייס ליחידה קרבית, לא לקח בחשבון שהמעשה שעשה כלאחר יד עשוי לגרום לו לפתיחת תיק פלילי ולשנות את תכניותיו לעתיד.

בחקירתו הוא הודה שהתחיל עם הנערה והיא רצתה להתפאר בפניו ולמשוך אותו ושלחה אליו תמונות שלה ללא חלק עליון. בהתלהבות הוא שלח את התמונות לחבריו שהפיצו אותה במהירות הלאה. לרוע מזלו הנערה גילתה זאת מוקדם והוריה ניגשו להגיש נגדו תלונה בתחנת המשטרה על הפצת תוכן בעל אופי מיני.

עוד באותו הערב הגיעה המשטרה לאכסניית הנוער וביקשה לזמן אותו לחקירה.

בני נוער נוהגים לצלם את עצמם בכל מצב. בטיול, במסעדה, בעירום או בעת קיום יחסי מין. נתקלתי בלא מעט סיפורים על נערות שהתפתו לבקשת בני זוגן להעביר אליהם צילומים שלהן בעירום או כשהן נוגעות בעצמן. במקרים אחרים נערים דאגו לתעד פעילות מינית אינטימית, לא תמיד עם ידיעתה והסכמתה של הפרטנרית שלהם.

העברת חומר מצולם מיני יכולה לגרום למי ששלח אותו להרגיש לרגע מאד מקובל, אולי הוא יזכה למבטי הערצה, אולי יחשב כמי שמבין עניין ויש מה לקנא בו, אך לא תמיד הוא חושב על המשמעויות של מעשיו לטווח ארוך. מרגע שהסרטונים עוברים לרשות הרבים ואף עולים לרשת אין לו עוד שליטה על תוכנם ולאן הם עשויים להגיע.

יובל לא חשב על ההשלכות של העברת תמונות הנערה לחבריו. הוא לא תיאר לעצמו כי הן יעברו במהירות כה גדולה ברשת ולא חשב כיצד היא תרגיש כשתגלה שהתמונות ששלחה לו בפרטיות נפוצו בין אנשים רבים, אולי אף כאלו שמכירים אותה, מי יודע אם לא המשיכו הלאה עד לאתרים בעלי אופי מיני.

עבורה הבושה על חשיפתה ברגעים אינטימיים לעיני כל היא אסון שאין ממנו חזרה. עבורו זו היתה מעידה שהביאה אותו להתעמת לראשונה בחייו עם החוק.

מה אומר החוק?

לאחרונה נחקק החוק האוסר על העברת תכנים מיניים ברשת. תיקון מספר 10 ל"חוק למניעת הטרדה מינית" קובע כי הפצת תוכן בעל אופי מיני ברשתות החברתיות ללא ידיעת המצולמים הינה עבירה פלילית שעונשה עד 5 שנות מאסר. במשרד המשפטים פתחו בקמפיין כדי למנוע מקרים מסוג זה.

אך חוק דינו שאם לא ייאכף לא יישמר. לכן לא פחות חשוב להבין את המשמעות של המעשה. מה שמתחיל כמשובת נעורים ונראה לרגע כמשהו שיש להתגאות בו, עשוי להרוס חיים של נערה צעירה שנחשפה ולא תהיה ממנו דרך חזרה. גם עבור אלו שהעבירו את התכנים, הסכנה לעתידם עם פתיחת תיק משטרתי על עבירה פלילית, היא נתון שמן הסתם לא לקחו מראש בחשבון.

אני פונה אליכם אנשים צעירים – שימרו על המצלמות שלכם בכיס. השאירו את הרגעים האינטימיים שלכם לעצמכם, ואל תפיצו חומרים מיניים שהגיעו אליכם על ידי אחרים.

ולהורים – שימו לב, הסבירו והבהירו לילדכם את המשמעות והמחיר האפשרי של העברת צילומים ושל הפצתם. לאצבע שלכם יש כח, מרגע ששיתפתם פעולה והעברתם את הסרטונים הלאה הפכתם בעצמכם לשותפים לדבר עבירה.

חשוב שתדאגו לקיים את החוק אך לא פחות מכך תזכרו להיות בני אדם!

    רוצה להגיב? לשאול אותי?
    ההודעה היא אישית, מגיעה רק אלי, ואינה מפורסמת באתר!