צפייה בפורנוגרפיה מגיל 10?

כשנכנסתי לראשונה לכתה ז' באחד מבתי הספר בהם אני מעבירה סדנאות מיניות, הופתעתי לגלות את "עושר" החיקויים של תנוחות מתוך סרטים פורנוגרפיים, שהתלמידים הצעירים ידעו להציג בפניי:

נער קטן קומה מוציא לשון בצורה פתיינית ומלקק את שפתיו, חברו מרים את ישבנו לאחור ומנפנף בו אל-על, ואילו שניים אחרים נדבקים זה לזה בהפגנתיות ומציגים תנועות מגונות.  הילדים הללו כבר ראו הרבה יותר ממה שהוריהם מדמיינים או ראו בעצמם.

בעידן בו המחשב פתוח בכל בית (ואם הוא אסור בבית אז יש אצל חבר או במעבדת המחשבים בביה"ס) ובכל סלולרי ניתן לגלוש בקלות לאתרי פורנוגרפיה או לקבל סרטונים מפתים ברשתות החברתיות, הסיכוי שנער צעיר לא נחשף עדיין לתכנים מיניים בוטים שואף לאפס.

קצת סטטיסטיקה:

גיל החשיפה לפורנוגרפיה לראשונה עומד על 10

29% מהילדים בגילאי בי"ס יסודי נחשפו לפורנו באינטרנט.

בתיכון כבר מדובר על  79% וזה עוד לפני שדובר על הטלוויזיה ווידאו.

עד סיום התיכון 92% מהנערים יצרכו פורנוגרפיה מספר פעמים בחודש עד מספר פעמים בשבוע.

לעומת זאת אם תשאלו את ההורים, רק 16% מהם מעריכים שילדיהם נחשפו לפורנו…

אז מה הם רואים?

מסרטונים קצרים שעוברים בווטסאפ ועד לסרטים באתרי פורנו. בגיל הצעיר מתרגשים וצופים יחד, נהנים לצפות בתכנים אסורים, בהמשך יושבים לאונן מול המחשב, לומדים לקיים יחסי מין כפי שהם מופיעים בסרטים. המראות מאד ברורים. אין חיזור, אין רגשות, לא שואלים להסכמה ואין סירוב. המטרה מאד ברורה : לסיים בחדירה, כמה שיותר פתחים זה יותר מגרה.

עוד לא נוצר הסרט בו הבחורה תגיע לסיטואציה אינטימית ופתאום לא יתאים לה, לא יעלה על הדעת שיש אפשרות לסירוב. כולם תמיד גונחים ונהנים וגומרים בקולי קולות.. והילדים בולעים את הסרטים הללו כאילו שהם סרטים דוקומנטריים המציגים את המציאות במדויק.

הבעיה הגדולה היא שגם נער שלא מעוניין לצפות בסרטים הללו ייחשף אליהם דרך חבריו, וגם נערה שלא נתקלה בתכנים הללו, תפגוש יום אחד בבחור שיצפה ממנה להגשים את כל הפנטזיות שהוא עצמו ראה בסרטים.

אימפוטנטים לעתיד

כשאני מספרת לבחורים הצעירים שהתרגלו לאונן מול סרטים פורנוגרפיים, שהנה הם עומדים להיות הדור הבא של האימפוטנטים, שברגעים האינטימיים בחיים לא יצליחו להגיע לגירוי אמת  ותעשיית הויאגרה כולה מחכה להם כדי להגדיל את רווחיה, הם מופתעים.

השלכות הצפייה בסרטים פורנוגרפיים בדור הזה עשויות להשפיע על היבטים רבים של הדורות הבאים: תרבות האונס, הכפייה, האקט הפיזי נעדר הרגשות, ללא תקשורת, הדדיות והבנה. עולם פיקטיבי ומזויף שמשתלט על חיי הצעירים ולא ניתן לעצור אותו.

כמעט בכל כיתה בה אני מקיימת דיון עם מתבגרים על ההבדל בין הפורנוגרפיה למציאות (הייתם מצליחים ללמוד נהיגה רק מצפייה בסרט? אז למה נראה לכם שאפשר ללמוד מסרט איך לקיים יחסי מין?) קם תלמיד אחד לפחות ומצהיר בפני חבריו: "אני מוציא את המחשב מהחדר שלי!". בהתחלה זה נשמע בלתי אפשרי, אח"כ הם מבינים שאפשר להוריד את מינון הצפייה ובהמשך אני ממליצה להם לחזור ולהשתמש בדמיון ולא להתמכר לצפייה בתכנים ויזואליים.

המלחמה בתכנים פורנוגרפיים היא כמעט אבודה לכן הדרך היחידה להישמר מנזקיהם היא על ידי חינוך והסברה.

    רוצה להגיב? לשאול אותי?
    ההודעה היא אישית, מגיעה רק אלי, ואינה מפורסמת באתר!